søndag 2. november 2014

- En god sesong

Gjelleråsen har overrasket mange denne sesongen, og de endte til slutt på 3. plass i årets 4. divisjon. 
Joachim Hjelkerud (med ballen) og Gjelleråsen gjorde en god sesong. Her i regnværet mot Joakim Berg og AFSK, (Foto: Espen Bråthen )
Grønntrøyene har hatt en god og stabil utvikling og trener Filip Bes er fornøyd.

- Klubben hadde som mål å klare NM-kvalikk, men når man ligger i toppen så ønsker man selvfølgelig å rykke opp. Årsaken til at vi mistet opprykket er sammensatt, forklarer Bes. Med Arib Maazouzi ute på grunn av to måneders ferie i Marokko og Kristoffer Pandes korsbåndsskade er en av forklaringene til Bes.

- Jeg føler vi mistet grepet om opprykk i sommer på grunn av dette, men vi klarte likevel å henge med. Kampen mot Kløfta ødela for oss (3-3 red. anm.). Der gikk opprykket. Det at vi i tillegg mister mange unødvendige poeng mot svake lag i år som AFSK og SIF gjorde også sitt.

Bedre holdninger

Gjelleråsen knep altså 3. plassen, noe som er et godt steg fra fjorårets 10. plass. De har også tatt tak i holdningene med færre røde og gule kort denne sesongen enn fjorårets. De har fortsatt en jobb å gjøre der etter mine opplevelser med GIF. Men, som sagt så er det blitt bedre.

GIF har i tillegg et godt fokus på aldersbestemt. Juniorlaget tok 2. plassen i årets 1. divisjon, og mange av spillerne spilte dobbelt opp. Litt for mange kamper for noen mener Bes, men styret i GIF ønsket dette.

- Jeg er imponert av flere av de unge gutta. Vi har blant de yngste stallene i 4. divisjon, sier Bes, og han er også imponert av årets 4. divisjon. - Jeg har sett mange 3. divisjonskamper i Oslo i år, og 4. divisjonen i Akershus er bedre enn noen avdelinger i 3. divisjon. Det er høyt nivå på mange av spillerne, forklarer Bes.

Maazouzi forsvinner

Neste sesong er Robin Ødegård trener for GIF. Filip Bes reiser videre, og han tar med seg blant annet Arib Maazouzi og Ivan Sutton.

- Guttene vil selv bli med, så jeg har ikke påvirket de. Jeg har ingen kommentar til hva som blir ny klubb ettersom jeg er i forhandlinger, men fotball blir det også neste sesong, avslutter Bes.

Toppscorer for GIF: Arib Maazouzi 21 mål.

Flest gule kort: Thomas Normann 9 gule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar