lørdag 11. april 2015

Direkte fra første serierunde i 3. divisjon

I dag sparkes 3. divisjon på Romerike igang. Jeg er på Skjetten - Fu/Vo, og oppdaterer så godt jeg kan fra de andre kampene.
Jørgen Slorafoss og Skjetten skal ut i en tøff første seriekamp mot Fu/Vo. (Foto: Espen Bråthen)
Først og fremst så er det bare å sende meg sms eller ringe på 45224573 for oppdateringer av kamper. Bruk gjerne twitter: https://twitter.com/Lokalfotballen.

Mitt tabelltips for 3. divisjon.

Dagens kamper (alle starter 16:00):

Skedsmo - Grue
Skjetten - Fu/Vo
Hauerseter - Rælingen

Avdeling 3:
Hasle-Løren - Skårer.

Skjetten mangler Andreas Eriksen, Marius Edvardsen og Andreas Bjerkestrand til denne kampen på grunn av at alle fikk rødt kort mot Fu/Vo i cupen tidligere i år. I går ble Erfan Kamali klar for Skjetten, men han står ikke i stallen til dagens kamp.

- Vi var nødt til å hente inn en spiss til. Valget falt på Erfan, og jeg tror han kommer til å bidra godt for oss i år, sier Skjettens trener Martin Wiker.

Fu/Vo har lagt ut sin ellever allerede. For Skjetten er jeg mest spent på hvordan de løser spissplassen. Jeg tipper at Andreas Castilla spiller på topp, med Karlsen og Daly sentralt. Kordahl bak Castilla, og Lino og Slorafoss på kantene.

Jeg er nok på Skjetten cirka 15 minutter før kampstart. Jeg oppdaterer litt før jeg reiser med lagoppstillinger.


På Myhrer tar Eidsvold Turn mot Nybergsund. Etter 30 minutter er det 0-0. ETs lag: Midtgarden - Edvardsen, Tran, Abshir, Trandum Nordlie - Økland, Ingebrigtsen, Teksum - Nesset, Kristiansen, Trøen.

Moro at Fredrik Kristiansen starter. Får håpe han vokser seg inn i 2. divisjonsspill, og får satt noen scoringer.

Det ser ut som at Skedsmo har satt opp sin ellever. Det er følgende: Bjørkeng - Sandvik, Bjerkrheim, Langerud, Krasniqi - Jacobsen, Rustadbakken, Rahim - Shurdiqi, Bjerkenes, Hagen.

Meget unge spillere i angrepsrekka her også.

Hauerseter: Beinov, Skottner, Alstad, Rognhaug, Olsen, Rød, Nygaard, Sæther, Haugen, Holt og Zamble.
Rælingen: Wilhelmsen, Haugen, Aunemo, Kahn, Fjeldheim, Levernes, Tjernsli, Kaasbøll, Lamptey, Krolikowski og Berg.

15-åringen Levernes fra start der altså. Moro.

Skårers lag: Ballangby, Andresen, Gulbrandsen, Kristoff, Mjelde - Okehi, Larsen, Gashi, Nilsen - Stien og Domingos.

@EidsvoldTurn: 90 min: 1-1! Solberg flikker gjennom Trøen som er sterk når han vipper ballen i hjørnet.

Jeg fikk låne volvoen. Jeg fikk låne volvoen. Oda og jeg er på vei nå.

@UllKisaFotball: Vi vinner fryktelig fortjent 2-1 over @DalaFotball i generalprøven. Klart best begge omganger. Seriestart mot @arendalfotball neste helg!

Nå er vi på plass. Fint fotballvær.


Fu/Vo med lureri på lagoppstillingen. Brenna spiller selvfølgelig midtspiss.

2 min: Karlsen med et skudd. Lett for Thomsen i FUVOs mål.

4 min: Brenna skyter fra 25 m. Rett på keeper.

5 min: Nå fyra Heiberg. Sletta slår den til corner. Ingenting ut av den.

7 min: Halvsjanse for FuVo. Triller foran Skjettens mål. Ingen fra fuvo der.

Corner til FuVo. Ingenting ut av den.

10 min: Castilla fører opp ballen. Slår et innlegg men Thomsen fanger.

13 min: Skjetten fører. Slorafoss med innlegg. Corner. Thomsen plukker den.

18 min: Mye rot her nå. 

19 min: Kordahl slår inn. Daly header utenfor.

Thomsen dribler.... Kaldt og rolig.

21 min: Skjetten er best nå. 

Husum spiller igjennom Aasmundstad. Corner. Lino får igjen ballen. Dribler og skyter. Thomsen redder.

Brenna kontrer. Skyter fra 16. Keeper redder.

Emblemsvåg er irritert nå.

23 min: Kordahl med et frispark fra 20 meter. Thomsen redder.

Skjetten triller bra nå. FuVo kommer ikke opp presset.

31 min: Aasmundstad header utenfor. Var vel egentlig ingen sjanse.

@christerspaberg: 1-0 Skedsmo! Bjerkenes målscorer.

Hauerseter leder 1-0 over Rælingen.

33 min: Daly takler Heiberg. Frispark.

35 min: Skjetten prøver seg igjen, men Husum ble stoppet.

Castilla styrer det meste her. Varierer bra i spillet sitt. 

36 min: Nordnes holder igjen Brenna.  Gult kort.

37 min: 0-1. Heiberg. Frispark slått inn. Blir spilt tilbake foran mål igjen. Heiberg stuper frem og sklir ballen i mål.

39 min: Slorafoss kommer seg ned til linja. Slår inn. Ballen var ute.

@christerspaberg: 2-0 til Skedsmo. Langerud kriger inn ballen. Hjemmelaget tatt fullstendig over. To i tverrliggeren rett før 2-0-scoringen.

42 min: Ny corner til Skjetten. Svakt slått av Lino.

Severeide har vært god i dag. Vinner dueller og trygg med ballen.

Pause.

Skjetten har hatt mest ball - anført av Castilla. FuVo kommer ikke opp i press. Skjetten skaper derimot nesten ikke sjanser. Brenna har blitt pakket godt inn. Helt til fem minutter før pause. Han løp seg fri men Nordnes dro han ned. Frisparket ble slått inn og Heiberg scoret etter litt frem og tilbake.


46 min: Eian roter. Brenna skyter fra 18 meter. Like utenfor.

Lino slår frispark. Går forbi alle. Thomsen gjør en god redning.

GK Petter Lindstad.

Corner til Skjetten. Ufarlig.

50 min: Frispark til Skjetten. Castilla skyter i muren.

52 min: Brenna på vei igjennom. Eian takler hardt innafor seksten. Er på ballen. Brenna nede for telling.

54 min: Skjetten presser nå. Flere dueller foran mål. Blir corner. Elendig slått av Lino.

57 min:

Finstad og Kvalness inn for Skolbekken og Tronsmoen.

59 min: Corner til Skjetten. Aasmundstad stusser. Nesten. Det blir ny corner. Nordnes header utenfor på den.

61 min: Heiberg skyter i tverrliggeren fra 28 meter. Oversiden.

63 min: Lino skyter fra 20. Keeper redder.

Westerheim takler Slorafoss hardt. Er på ballen men altfor tøft. Gult kort.

Slorafoss dytter Brenna i en løpeduell. Gult kort på Slora.

67 min: Torgnesskar med innlegg for FuVo. Ingen når den.

Brenna i løpeduell mot Nordnes. Han avslutter svakt.

68 min: Heiberg takler Castilla. Han har vondt.

Heiberg skyter igjen. Langt utenfor.

Castilla må ut. Kamali kommer inn.

73 min: FuVo kontrer, etter press av Skjetten. Skuddet er for svakt.

Lindstad feller Karlsen. Har gult fra før. Må passe seg nå.

@christerspaberg: Rødt kort til Herman Odden på Grue. Fortsatt 2-0 til Skedsmo. Spilt 72 min.

79 min: Stille og rolig - det skjer lite. Temperaturen er høy er ute.

Kordahl takler hardt. Får gult kort. Frispark til FuVo på ca 20 meter.

80 min: Yilmaz inn for Lino. Kordahl går opp som ving.

Torgnesskar ut - Fredrik Autio inn.

Frisparket fra Brenna går over.
 
84 min: Brenna med frispark. Avklareres ut. Heiberg fyrer - utenfor.

@ralingenfk: 1-1 Adrian Tjernsli! 

Brenna stresser keeper. Sletta får tuppet bort ballen.

86 min: Det er noen publikummere som ikke burde se fotball. Kommer mye dumt.

Skjetten klarer ikke å etablere noe som helst.

88 min: Corner til FuVo. Ikke farlig.

89 min: Kamali løper igjennom. Kommer skrått. Sentrer inn til Karlsen. Han skyter utenfor.

Slorafoss er kåret til BB av lokal jury.

91 min: ett minutt igjen sies det.

93 min: Kordahl får en sjanse. Offside.

Slutt. FuVo vant 1-0.

@ralingenfk: Slutt. Hauerseter vinner 3-1

Sak fra dagens kamper kommer litt senere i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar