mandag 27. april 2015

Raske tips for 3. divisjons 3. serierunde

Det er fire oppgjør i 3. divisjon avdeling 2 i kveld også. Alle kampene har lokale lag, og det er også lokaloppgjør. Her er mine tips.
Blir det Skedsmo-jubel i kveld mot Strømmen? Vinner de så tar de tabeltoppen. (Foto: Espen Bråthen )
Jeg reiser på Rømskog - Eidsvold IF i 4. divisjon i kveld, men det er flere kamper å se frem til i 3. divisjon også. Jeg kommer til å oppdatere så godt jeg kan fra de kampene. Mandager er herlige!

Kveldens kamper:

Skedsmo - Strømmen 2

Skedsmo har imponert hittils. Jeg har nok bommet på tabelltipset mitt her. Jeg trodde Mostue-salget skulle sette sine spor, istedet virker de neste sterkere. Det ser ut til at de stiller med uforandret lag etter seieren mot Fu/Vo sist. Med seier tar de over serieledelsen ettersom Lokomotiv Oslo og Asker spilte 1-1 i helga.

Strømmen kommer også med et sterkt lag i kveld. Blant annet Fredrik Nilsen, Vetlae Dragsnes og Petter Nergaard, som alle har OBOS (adecco)-erfaring, er med i kveld. Joachim Hjelkerud er også med. Han syns jeg er en spennende ung spiller som kommer fra Gjelleråsen. Sørumsandingen Vidar Øverland sitter på benken, og det samme gjør rømsjing og keeper Marcus Berg.

Nordicbet gir kun 1,14 på hjemmeseier. Det er altfor lavt. De gir derimot 9,15 på U og 8,15 på B. Det er gode spille på Strømmen, og her må man slenge inn noen kroner.

Mitt tips: 2-2. Shurdhiqi og Lobmann for Skedsmo. Bjørndalen og Dragsnes for Strømmen2.

Skjetten - Kongsvinger 2

Hjemmelaget har imponert meg til nå. Du burde fått poeng mot Fu/Vo, og de burde slått Strømmen 2. Men nærme gir ikke mange poeng. I kveld er de nødt til å få med seg en trepoenger for å henge med opp i teten. Til denne kampen kommer de også med fullt lag.

Kongsvinger bruker jeg ikke så mye tid på. De kommer til å slite med å holde plassen, og kveldens stall skremmer ingen. En av de gode er Moltzau som startet og scoret mot Fu/Vo i cupkampen for en uke siden.

Skjetten er storfavoritt mot KIL, og Nordicbets sin 1,37 er innafor her. Det skal være sikker hjemmeseier.

Mitt tips: 3-1. Eriksen 2 og Daly. Moltzau for KIL.


Ull/Kisa 2 - Ottestad

Hjemmelaget har åpnet greit, og står med tre poeng på to kamper. De slo KIL 2, men gikk på en storsmell mot Lokomotiv Oslo med hele 0-8.

Ottestad har mange vært usikre på foran årets sesong, og det kan vi være fortsatt. De tapte mot Gjerdrum, og kunne mistet poeng mot HamKam 2 etter en svak andreomgang.

Dette er en åpen kamp. Nordicbet gir 1,79 på Ottestad, som er favoritten. Skal man bruke hjertet er 2,65 en grei odds på Ull/Kisa.

Mitt tips: 3-2. Tipper med hjertet. Stallene er ikke lagt ut.

HamKam 2 - Rælingen

Null poeng på hjemmlaget etter to runder. Burde fått med seg et poeng mot Ottestad, og de tapte 3-4 mot Lokomotiv Oslo etter å at de scoret på overtid.

Hos Rælingen har vel det verste cupstøvet lagt seg, og man må ta nye tak. HamKam er en lei motstander, men skal man se oppover i stedet for nedover er de nødt til å vinne denne.

Her kjører Nordicbet med Rælingen som klar favoritt til 1,79. Det er jevnere enn som så med laga her. HamKam ønsker ikke sitt tredje ett-måls tap. Uavgjorten på 5,60 lokker. Jeg er ingen storspiller, men en dobbel på uavgjort her og på Skedsmo - Strømmen er en morsom variant - som faktisk har litt hold i seg.

Mitt tips: 2-3. Aasand og Bekkevold for HamKam. Tjernsli, Krolikowski og Berg.


Hva er dine tips?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar