tirsdag 28. april 2015

Tips foran 4. serierunde i 4. divisjon

Ny runde - nye mulighet. Mandag kveld begynner den 4. serierunden i 4. divisjon. I denne runden skal jeg se Rømskog - Eidsvold på mandag, så får vi se om det blir noen flere etter hvert. Her er mine tips.
Ørjan Malnes (t.h) tar i mot Granheim og Eidsvold IF i kveld på Setskog stadion. (Foto: Espen Bråthen )
Rundens kamper:

Onsdag:

Fjellhamar - Aurskog-Høland
En spennende kamp. Fjellhamar er nødt til å vinne for komme seg bort bra bunnplassen, og AHFK må vinne for å være med i toppen. Begge lag har flere unge spennende spillere - på grunn av to forskjellig årsaker. FFK sliter med lite folk, selv om de har fått inn noen nå i det siste. En gammel kjenning for AHFK er Thierry Danon DjeDje som har spilt i Høland IL tidligere. AHFK har jobbet frem noen unge gutter de siste årene, og nå er 15-åringen Thomas Bjørklund med i stallen.

Nordicbet har AHFK som favoritt til 1,49 i odds. Denne kampen er nok vidåpen, men Fjellhamar er ikke så svake som mange tror. De kommer til å gi AHFK kamp - selv om de tidvis har imponert. En U til 6,15 i odds er litt spennende å prøve.

Mitt tips: 1-2. Kvamme for FFK, og Svardahl og Skjæggenes for AHFK.


Tirsdag:

Fu/Vo 2 - Skedsmo 2 4-2
Fu/Vo 2 har overrasket og til dels imponert. Trener Heiberg sier at de ønsker å ligge  bakpå i starten av sesongen. Nå venter et 2.-lag fra Skedsmo, hvor førstelaget er i draget om dagen. Skedsmo kommer med et junior/rekrutt-lag uten de store toppene. Spennende Lyon Fahid Hussain er med.

Fu/Vo har ikke lagt ut stallen sin ennå.

Mitt tips: 2-2. Finstad og Autio for Fu/Vo. Hussain og Egbele for S2.

Eidsvold Turn 2 - Fet 1-6
Turn kommer med et ålreit lag anfør av Piotr Gawecki. Han har scoret fem mål på tre kamper. Resten av laget er stort sett juniorer og rekruttspillere. For Fet så er Atle Søgård plassert på benken - han har vraket seg selv eller har føling av en skade. Bergan Foss er fortsatt ute med vondt halebein og Mads Jarnbjo er på benken. Nye Kristian Lundberg er også på benken.

Mitt tips: 2-4. Gawecki 2 (overraskende), Blix 2, Søgård og Torud.

Kløfta - Raumnes & Årnes 1-3
Kløfta slo skikkelig til i forrige runde med 6-0 over Nannestad. Nå skal de opp i mot hardtkjempende Årnes. Ingen av lagene har lagt ut stallen sin til denne kampen,

Adam Olsen løsnet det for i forrige kamp, og nå er han er på hugget blir det mål. En lignende type finnes også på Årnes. Mark Tønnesen imponerte som spiss mot Rømskog, og han har farten som kan plage Kløftas stoppere. Eivind Damstuen har stått over to kamper nå, og det blir spennende om han er tilbake.

Nordicbet kjører Kløfta som tålig stor favoritt til 1,69 i odds. Hvis jeg skal spille på denne kampen så hadde jeg heller valgt uavgjort til 5,60. Får Lien litt mer sving på laget fra start så kan de henge med her.

Mitt tips: 3-3. Olsen, Hovde og Saleh for Kløfta, Tønnesen, Hofsrud og Sramek for Årnes.

Gjelleråsen - Åkrene 1-1
På Li er Gjelleråsen klare for å revansjere 0-4-tapet i en treningskamp for Åkrene tidligere i vår. De får nå tilbake både Pande og Sørensen, og blir en god del forsterket ut fra det. Åkrene har ikke lagt ut laget sitt, men det blir vel stort sett de samme som mot Aurskog-Høland pluss en eller to til.

Man kan forvente at Åkrene legger seg bakpå og så må bare Gjelleråsen være tålmodige. Åkrene kommer garantert til målsjanser, men uten rene spisser er jeg spent på hvem som skal score målene. Kopperud og Persson er topp 4. divisjonsspillere og utrolig viktige for Åkrene. Er de med blir dette jevnt.

Nordicbet har Gjelleråsen som favoritt til 1,59. Det er et godt spill for alle dere der ute - utenom for Åkrene da. Gjelleråsen vil bli bedre og bedre utover, og de hang godt med i deler av andre omgang mot AHFK.

Mitt tips: 2-1. Sørensen og Battakh for GIF. Eian for Åkrene.


Mandag (resultat står etter kamp):

Ok tips for Rømskog - spesielt til 2,6 i odds. Det ga noen penger tilbake, og mange penger tilbake til noen som fulgte spillet. Oddsmiljøet kontakter meg veldig ofte og det er på en måte morsomt, men også litt kjipt når man hører at noen setter mye penger på en kamp jeg har tipset om.

Lørenskog som serievinner er også tålig hett tips akkurat nå. Rett før kampen i går lå det til 12 i odds på Nordicbet. Nå er langtidsspillet fjernet ser jeg. Oddsen lå på cirka 8 i går kveld, og det er fortsatt et godt spill.

Rømskog - Eidsvold IF 3-1

Rømskog/Setskog tok seks poeng av EIF i fjor, og EIF kom fem poeng bak opprykk. Om det var at EIF tok for lett på det kan være en årsak, men Rømskog var rett og slett gode i fjor. Til denne kampen kommer garantert ikke EIF til å ta lett på det, til tross for hjemmelagets svake seriestart.

Skauingene var heldige og møtte et småsvakt Lørenskog 2, hvis man ser hva de stilte med i forrige runde og i kveld. Deretter har de tapt mot både Nannestad og Årnes. Før levde de på entusiasme, nå har de andre lagene vunnet på grunn av mer entusiasme. Jeg forventer et bedre lag med full innsats i kveld mot EIF. Det ser ut som at 15-åringen Simen Aaserud starter for hjemmelaget. Et bortelag som også har vært opp og ned i starten - nesten som vanlig. Frafallene er slemme i dag også. To av de beste, Espen Berg Ottesen og Marius Rødsrud, er ute sammen med den gode midtstopper Andreas Grimstad. Troppen er tålig bred, så de som kommer inn skal bite godt fra seg. Trener Eirik Soltvedt er på benken i denne kampen også. Han hadde vært den perfekte spissen for EIF i kveld mot hjemmelagets trege stopper. De er suverene i dueller, men sliter når det er blir spill i bakrom.

Jeg tror hjemmelaget, som har en bedre ellever i år, er revansjesugne på åpningen på Setskog stadion og naturgress. De er nødt til å levere i kveld. Med EIFs tunge fravær tror jeg hjemmelaget tar dette.

Mitt tips: 4-2. J. Sandby 2, Kind og Aaserud. Jansen og Iversen for EIF

Nordicbet gir 2,60 i odds på Rømskog-seier, så den skal jeg spille.

PS! Oddsen gikk fort ned til 2,32 etter at jeg la ut tipset :-).

Lørenskog 2 - Nannestad 12-3

Sterk stall igjen for LFK 2. Dette blir enkelt og greit en enkel hjemmeseier. Lørenskog 2 slo Fet i forrige serierunde, og Fet sa at det var det klart beste laget i 4. divisjon. Nå har 2. divisjon startet for fullt, og da blir det lignende lag som dette fremover for hjemmelaget. De går for opprykk i år, og da må de vinne en kamp som denne.

Bortelaget har blitt tippet i bunnen av de fleste. Etter en overraskende seier mot Rømskog i 2. serierunde kom ned raskt ned på jorda mot Kløfta i forrige runde. De tapte 0-5.

Mitt tips: 6-0. Kvalheim, Bugge 2, Engh, Christiansen og Idrissi.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar