lørdag 4. juli 2015

Direkte fra Fu/Vo mot Asker

Sola skinner og det er toppoppgjør i 3. divisjon. Fu/Vo tar i mot serieleder Asker til dyst. Du følger kampen her.
Kan Kim Brenna senke Asker? (Foto: Espen Bråthen )
Fu/Vo melder at grillene blir tent og sola skinner, så det er bare å komme på kamp.

Asker leder serien med ellevere seire og en uavgjort. Altså som forventet. Etter Fu/Vos svake start er de overraskende på 3. plass (ett poeng bak Hauerseter med to kamper mindre spilt). De er fire poeng bak Asker. Vinner Fu/Vo i dag kan det bli spennende høst, men med tap reiser Asker fra.

Nordicbet har Asker som stor favoritt med kun 1,38 i odds. Kanskje man skal bruke noen penger på Fu/Vo som tross alt har åtte strake seier og 40-5 i målforskjell på de kampene.

Asker har ikke lagt ut sitt lag ennå, men jeg legger de ut her når de er klare.

Lagene:

Fu/Vo: Hacham - Westerheim, Bråthen, Sannerud, Severeide - Finstad, Heiberg, Torgnesskar, Linstad - Dæhlie, Brenna.

Asker: Lia - Lyngen, Mauritz-Hansen, Traore, Hallgren - Rosenlund, Bydal, Bøe - Raaholt, Sistek, Heimisson.

Avspark er 16:00 på Opakermoen. Dommer er Magnus Nygren fra Strømmen.


Kampstart!


1 min: Asker rett i angrep. 

Frispark. Svakt slått.

Mye folk her

2 min: Sistek med stor sjanse. Keeper redder.

3 min: Brenna alene med keeper. Nei, offside. Den var tvilsom.

Asker måker ned eks-Asker-spiller Linstad. Takk for sist. Frisparket ender opp i et innlegg som går bak mål.

5. min: Heimisson alene med keeper. Avslutter svakt.

7 min: Brenna løper seg fri. Kommer litt skrått. Keeper redder.

Sistek felt. Straffe...? Ballen har vært utenfor streken, men dommer dømmer straffe. Den er lei. Emblemsvåg klikker!

10 min: 0-1. Sistek scoret sikkert på straffa.

Gult kort til Severeide.

12 min: Det går litt i mot FuVo nå. Kan vel ikke si at dommertrioen har klart seg bra.

Frispark til Asker. Linstad sparker ballen til en forsvarer. Får gult kort!

15 min: Frispark til Asker. Sissel felt. Kommer nok skudd fra ca 25 meter nå.

Heimisson skyter langt over.

17 min: Brenna spilt alene med keeper av Torgnesskar. Han skyter utenfor... Den var stor!

Mye sinne på dommer fra FUVOs supportere nå.

Linstad blir feid ned, men får kun frispark.
Bråthen i offside.

23 min: Det er vanning. Ikke av banen, men spillerne trenger vann. Varmt!

26 min: FuVo tatt et lite initiativ etter drikkepausen. Torgnesskar er god nå.

28 min: Straffe til Asker. Så grei ut, men assistendommeren brukte tre sekunder før ham vinket. Snodig.

0-2 Sindre Mauritz-Hansen.

32 min: Asker kommer igjen. Roter bort ballen. 

17-åringen Bydal på Asker er god. Gjør litt juniorfeil, men er alltid på rett plass.

34 min: Heiberg skyter fra 22 meter. Svakt langs bakken. Keeper tar den.

36 min:  Innlegg fra Linstad. Heades ut, Heiberg skyter svakt.

Corner til FuVo. Linstad.

39 min: Finstad skyter godt. Lyngen redder på streken. Brenna avslutter på corneren. Blokkeres. Ny corner.

FuVo holder presset. De roper på straffe. Ingenting sier dommer.

Asker kontrer. Upresise.

42 min: Gult til Askers Rosenlund.

44 min: Hansen spiller nesten gjennom Heimisson. Westerheim nede etter at han stoppet gjennombruddsballen.

PAUSE!

2. omgang har startet.

52 min: 0-3. Raaholt. FuVo roper på hands. Dommer ser ikke. Asker kontrer. Sistek spiller til Raaholt som skyter i lengste.

Emblemsvåg prøver å få tak i dommer, men dommer snur seg rundt. Tør ikke å prate med han engang.

55 min: Straffe til FuVo. Klokkeklar takling på ballen av Askers forsvarsspiller. Kompensasjon?

1-3. Kim Brenna. Skyter til høyre for keeper.

56 min: Asker tett i angrep. Keeper redder fra Bøe. Corner. Dårlig slått.

62 min: Sistek skyter fra 25. Langt utenfor.

Rotete spill. Asker har presset.

64 min: Heimisson vender og skyter. Keeper redder lett. 

FuVo kommer så vidt over midtstreken.

65 min: Finstad med innlegg. For langt foran Ruud.

68 min: Ruud da... Finstad drar av to mann. Ruud møter ballen men helt alene avslutter han elendig. Den skal sitte.

72 min: Finstad skyter over fra 7 meter. Bra sjanse.

Der ble FuVo snytt for straffa. Dæhlie blir felt soleklart. Er det mulig.

75 min: Heimisson med stor sjanse. Header like utenfor. 

78 min: Dæhlie header men blokkeres. God sjanse. FuVo presser.

Frispark til FuVo. Kommer innlegg. Dæhlie roter bort ballen.

80 min: Heimisson dribler 3-4 mann. Innlegg, men der er Bråthen.

82 min: Brenna fyrer fra 20 meter. Utenfor.

85in: Oj, Heiberg. Står alene på elleve. Avslutter svakt.

89 min: Kise burde score for Asker. Alene med keeper bommer han.

SLUTT

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar