fredag 7. august 2015

Hvem blir beste Romerikeslag i 3. divisjon?

I sommer gikk jeg igjennom 3. divisjon, og her er den endelig. Asker kommer til å rykke opp, og det blir en spennende kamp om hvem som blir beste lag fra Romerike.

Kim Brenna og Fu/Vo kjemper om 2. plassen. Asker er alt for suverene, som forventet (Foto: Espen Bråthen )

Saken ble skrevet i starten av juli

      1. Asker

Som forventet. De har vunnet alle toppkampene, men i noen av de har ikke Asker imponert. Det er nok mulig å slå de, men med 12 seire og en uavgjort seiler de videre til 2. divisjon. Dette klarer ikke de lokale lagene å hente igjen.

Mitt tips: 1


2.       Hauerseter

Kan takke storscorer Willy Zamble for plassering. De har riktig nok en kamp mer spilt enn de like bak, men uansett sterkt av laget fra Øvre Romerike. De har funnet taktene fra i fjor med en solid defensiv organisering, og de er veldig gode på kontringer der Zamble ofte har tuppet inn ballene i mål.
Nå blir det spennende å se om de får beholde Zamble, og jeg lurer veldig på om Remi Røed kommer tilbake. Med de to på plass kan de klare 2. plassen.
Mitt tips: 3

3.       Fu/Vo

Sleit i serieåpningen. Fikk ikke til eget spill, men nå har de satt Petter Linstad høyere, og de er flinkere til å bruke sidebackene. Det har gitt de mer offensiv kraft, og litt som Hauerseter er de gode på kontringer. For Fu/Vo er det Kim Brenna som løper fra de fleste og scorer mye mål.
FU/Vo var uheldige i toppkampen mot Asker, og nå må de jakte i den viktige kampen om å bli beste lag fra Romerike.
Mitt tips: 2

4.       Skedsmo

Skedsmo åpnet overbevisende til tross for at de mistet Didrik Mostue like før seriestart til Elverum. Angrepstrioen Bjerkenes, Shurdhiqi og Lobmann åpnet bra. De har dessverre falt av litt i de siste kampene, akkurat som laget. Skedsmo har falt ned til 4. plass etter to tap og en uavgjort.
Det jeg så i kampen mot Hauerseter var at bevegelsene var for dårlige, noe som gjorde at balltempoet ble for lavt. Da var det enkelt for Hauerseter å henge med.
Mitt tips: 5

5.       Skjetten

Grønntrøyene har i sitt comeback variert veldig. En av årsakene er mye skader, men også suspensjoner. De er nødt til å rydde opp i disiplinen. Spillemessig har de vært på høyde de fleste kampene, og hadde nok fortjent mer denne sesongen.

Mitt tips: 4

6.       Strømmen 2

Strømmen har vært solide i år. De har to kamper færre enn de fleste lagene. Det som er kjedelig, som alltid med 2. lag, er at laget de stiller med har variert veldig. En dag har de med Konate, Berg Hansen, Nilsen og Achrifi, til neste kamp med de nest beste juniorene. Jeg forstår frustrasjonen til Hauerseters Hovde, men det å sette 2.lagene i en egen divisjon er også en meget vanskelig øvelse.
Strømmen har snart allerede holdt plassen, og det er viktig fordi det kan bli en tøff høstsesong i OBOS. Det er veldig jevnt der.
Mitt tips: 7

7.       Lokomotiv Oslo

Overrasket fra start, og er eneste laget som har tatt poeng av Asker i år. Nå har de derimot tre strake tap, og de suser nedover på tabellen. For Lokets skyld for vi håpe stupet er ferdig nå.

Mitt tips: 9

8.       Kongsvinger 2

Kongsvingers nest beste gjør det veldig bra. Mange spennende unggutter har vist seg frem. Førstelaget i 2. divisjon cruiser så å si gjennom sin avdeling, så KIL kan nok legge ekstra fokus på dette laget hvis det trengs i høst. Jeg tipper de sikrer plassen på en grei måte.

Mitt tips: 12

9.       Ottestad

Er en skuffelse denne sesongen. Ja, de mistet er par gode spillere, men den stallen de har skal være bedre enn det de har vist i år. Nå er nok målsettingen endret til å redde plassen. De har vist i de siste kampene en bedring med tre seire på de siste fire.

Mitt tips: 6

10.   Ham/Kam 2

Briskeby-gjengen er også bedre enn jeg forventet i år, men en nedadgående trend med tre strake tap. De er kun tre poeng foran nedrykksplassen. De kommer helt sikkert til å bli en tøff høst.

Mitt tips: 14

11.   Rælingen

Rælingen ligger rett foran nedrykk med tre poeng foran Ull/Kisa. Blåtrøyene er nok nødt til å plukke bra med poeng fordi Ull/Kisa 2 kommer til å vinne en god del kamper. Rælingen har en litt for tynn stall, og de merker meget godt når de mangler noen få spillere. Spillestilen syns jeg er litt naiv, men jeg har ikke sett de så mange ganger i år.

Mitt tips: 8

12.   Ull/Kisa 2

Det ser ut til at de får en fin reise i 2. divisjon med sitt førstelag, og da er valgmulighetene større i høst. De har i tillegg flere spennende juniorer som holder godt nivå.

Mitt tips: 10

13.   Gjerdrum

Jeg frykter at Gjerdrum kommer til å rykke ned i år. De har et ungt lag, og blir som regel straffet for naiviteten. De må bli mer kyniske hvis de skal holde plassen. Avhengig av spissen Ilias El Hafedi. Han må score mye hvis de skal holde seg.

Mitt tips: 11

15.   Grue

Er fortapt i bunnen i med kun fire poeng. Rykker ned.


Mitt tips: 13

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar