tirsdag 22. september 2015

Tips foran den 22. serierunden i 4. divisjon

Det begynner virkelig å dra seg til nå. Fet jakter toppduoen AHFK og Lørenskog 2, og det er 5-6 lag som kan rykke ned.


Det er allerede spilt to kamper. Rømskog/Setskog vant 3-1 over Åkrene, og Raumnes & Årnes vant 3-2 over Skedsmo 2. Det vil si at begge de to seierherrene jakter hverandre til en kvalikkplass til NM.

Tirsdag


Nannestad - Aurskog-Høland

Nannestad kommer som forventet, og de får det tøft i kveld mot Aurskog-Høland. Det er som skrevet tidligere - dette taper Nannestad.

Aurskog-Høland mangler Lars-Petter Østengen, Stian Skjeggenes og Eirik Haugen til kampen. Det skal uansett ikke spille noen som helst rolle. Inn kommer feks Bendik Vestreng som scoret tre mål mot Løvenstad for rekruttlaget i går. Christian Helbostad er også på full fart tilbake.

Mitt tips: 0-5. Svardahl 3, M. Vestreng og Studsrud.

Kløfta - Eidsvold Turn 2

Kløfta tok tre veldig viktige poeng mot Gjelleråsen. Nå er Eivind Damstuen og Hiwa Poor tilbake. De har en god startellever, men er fortsatt usikre på Kløfta. De varierer veldig på grunn av tynt treningsgrunnlag nå i høst.

Eidsvold Turn 2 er et av formlagene i 4. divisjon. Den meget gode trioen Solberg, Kristiansen og Gawecki er med i kveld også, så jeg tror bortelaget tar dette.

Mitt tips: 1-3. Olsen for Kløfta. Gawecki 2 og Kristiansen for Turn 2.

Mandag:


Eidsvold IF - Fet (0-2)

Revansjeoppgjør fra i vår. Det ble en god del krangling på grunn av at Fet ikke ville flytte kamp, og EIF la nesten inn en protest på en dommeravgjørelse. Det løste seg til slutt, men de er nok ikke bestevenner. Hadde jeg hatt mulighet skulle jeg reist til Eidsvold i kveld, men det blir hjemmekveld med jentene.

EIF har noen tunge fravær i Espen Berg Ottesen og Stian Halberg, pluss noen til. Det er også noen småskader på noen spillere som gjør at Soltvedt kanskje må spille selv. Det kan kanskje passe Soltvedt mot det trege forsvaret til Fet.

Fet kommer med så og si fullt lag. Øystein Rygg er tilbake etter skade. Espen Søgård venter på operasjon og er ute. Jeg er spent på om de går tilbake til sin 3-4-2-1 i denne kampen. Blix er tilbake etter gule kort, og nå må han begynne å levere scoringer igjen hvis de skal henge på topplagene.

Nordicbet har Fet som favoritt til 1,90. EIF har 2,36. Det er greit nok når jeg ser lagene. Jeg hadde tenkt å spille EIF, men er mer usikker nå.

Fu/Vo 2 - Fjellhamar (0-3)

Nå kommer endelig Fu/Vo med sterkt lag igjen. Det har variert en god del i det siste. Troppen i dag er meget god med Brovold i spissen, sammen med kapteinen på 3. divisjonslaget, Petter Severeide.

I Fjellhamar er viktige Kim Hunstad tilbake. De stiller det vanlige laget i kveld.

Mitt tips: 2-2. Brovold og Ruud for Fu/Vo 2. Rangnes og Hunstad for FFK.

Lørenskog 2 - Gjelleråsen (4-3)

Lørenskog 2 durer på videre. Stilelr meget sterkt i kveld også. De kommer til å kjøre over Gjelleråsen, som mangler blant annet Fredrik Larsen.

Mitt tips: 4-1. Nordbye 2, Idrissi og Rfifi for Lørenskog. Bijmolen for GIF.


2 kommentarer:

  1. Semb og Bijmolen meldt forfall grunnet sykdom også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da blir det enda vanskeligere for GIF altså.

      Slett