torsdag 15. oktober 2015

Tips foran den siste serierunden i 5. divisjon

Siste serierunde i 5. divisjon venter. Alt er så å si klart angående opprykk og nedrykk.
Helmeriksen (t.v) og Martila i henholdesvis Nittedal og Blaker er allerede klare for 4. divisjon (Foto: Espen Bråthen )
Lørdag spilles siste serierunde i 5. divisjon. Alle kampene starter kl. 14:00. Det er mulig jeg stikker til Bruvollen for å se et Blaker-lag i opprykksrus. Jeg håper også at så mange som mulig tar turen rundt omkring for å støtte sitt lokale fotballag etter en lang sesong.

Her er mine tips for siste serierunde.

Flisbyen – Fet 2

Flisbyen er et av lagene som har skuffet mest denne sesongen. Jeg hadde de som seriefavoritt, men det slo helt feil. De har en god ellever men har vært altfor ustabile.

Fet 2 har vært gode i år. Fet har litt tynn stall så mange av de faste på førstelaget har spilt en god del og da får man resultater.

Mitt tips: 3-2. Stensrud 2 og Svalestad for FBK. Moren Bråthen og Jönsson for Fet 2.

Sørumsand – Løvenstad

Sørumsand startet elendig, men har vært meget gode på høsten. De var til slutt en uavgjort i forrige kamp til å utfordre Blaker til siste serierunde. De har fått inn gode forsterkninger i blant annet Robin Barikmo som har vært viktig i høst. 

Løvenstad tok sitt første poeng mot Skedsmo 3. Roger Haugen kom i sommer, men er vanskelig å få til mye med en for svak gruppe. De har blitt litt bedre, men langt fra gode nok.

Mitt tips: 7-1. Rahim 2, R. Barikmo 2, Weinholt, Schøne og Fetahu for SIF. Berntsen for Løvenstad.

Nittedal – Borgen

Årets suverene seriemester har susa gjennom divisjonen. De var svake mot Blaker og fortjente ikke tre poeng der. Elleveren er god, men stallen er ikke bred nok til å hevde seg i 4. divisjon.

Borgen har hengt godt med i noen år, men i år har de blitt litt for «gamle» pluss at årets 5. divisjon er tålig god. Da blir det dessverre nedrykk for laget med en av Norges beste gressbaner.

Mitt tips: 5-0. Flemmen 2, Skjetne 1, Tømte og Hansen.

Blaker – Skedsmo 3

Blaker rykket opp uten spille for et par dager siden. De har øst inn mål, som vanlig, men litt bedre bakover i år. Spillestilen er kynisk men de spiller på sine styrker. Med spillere som Martila og Nordseth fungerer det strålende.

Skedsmo 3 har overrasket meg. Ja, de har divisjonens beste spiller i Alex Birkeland, men han er ikke med så mye. De er jevnt over solide og tok opprykket til 5. divisjon med glans.

Mitt tips: 4-2. Martila 2, Berntsen og Nordseth for Blaker. Birkeland 2 for S3.

Ull/Kisa 3 – AFSK

Hjemmelaget begynner å dra på åra nå, og det merkes ute på banen. Dessverre er også nettsiden ute av drift. Det er stort savn å ikke lese kampreferatene. I verste fall kan de rykke ned i år, hvis Ull/Kisa 2 ikke klarer å unngå dårligste ellever-plassen i 3. divisjon.


Mitt tips: 2-3. Heggelund og Slattum for U/K 3. Wauer og Berg 2 for AFSK.

Aurskog-Høland 2 er ferdigspilt i serien. 

Vi kan faktisk ende opp med fire lag på 35 poeng og Blaker på 36 poeng, uten at de gjør det noe mer spennende.

Hva tror du om den siste serierunden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar