onsdag 30. mars 2016

Direkte fra 2. kvalikrunde - Eidsvold Turn - Skedsmo

Klokken 20:00 starter cupmoroa på Eidsvold. Jeg håper folk flest kommer for å støtte sitt lag, men kan du ikke så følg kampen her.


Kamper:

Fu/Vo - Skjetten 19:00
Eidsvold Turn - Skedsmo 20:00
Flisa - Hauerseter 19:30

Jeg reiser først til Opakermoen for å se Fu/Vo-Skjetten, deretter for å se Turn - Skedsmo. Hvordan jeg løser det har jeg ikke bestemt ennå.

Vi er igang.

1 min: Skedsmo med frispark. Over.

Nytt frispark. Rusina fanger den.

Turn XI mot Skedsmo: Rusina - Edvardsen, Tran, Kristengård, Kolbjørnsrud - Halvorsen, K T Nordlie - Teksum, Økland, Gawecki - Trøen.

5 min: 1-0 Martin Trøen. Header et innlegg i lengste. Fin scoring.

9 min: Skedsmo prøver seg på venstre. Ballen triller ut.

13 min: Mostue dratt ned like utenfor seksten. Frispark. 

Skudd i muren.

15 min: Teksum med nydelig nedtak. Innlegget går til innkast for Turn.

Mostue viser muskler. Til slutt sender Stovner av en svak avslutning rett på keeper.

16 min: Trøen spilles fri på venstre. God redning av keeper. Teksum skyter like over etter corneren.

3-3 og utligning for Skjetten når Eriksen kriger ballen i mål etter vakkert fremspill av Castilla.

20 min: Kontring av Turn. Gawecki med svak pasning og alt ødelagt.

En ting er sikkert: En mann er Turn-supporter og ei dame er Skedsmo-supporter #skriking.

24 min: Begge lag er upresise. Bra defensiv jobb av begge.

Pause på Flisa. 0-1 er nok et heldig resultat...Flisa har nok hatt et lite overtak, skriver Hauerseter på Twitter.

25 min: 1-1 Didrik Mostue. Bruker kreftene sine og kriger ballen i mål.

Der takler Mostue motstander Tran. For en spiller han er. Jeg liker han, hvis noen lurer.

27 min: Skedsmo med innlegg. Nærme å komme på ballen ved to anledninger. Turn får ballen ut.

Tøff duell mellom Halvorsen og Rustadbakken på midtbanen. Herlig trøkk, og kjeftinga fortsetter videre.

Skedsmo mye mer med like før, og etter, scoringen. Turn mer upresise.

Dommeren klarer seg bra til tross for litt klaging fra spillerne.

35 min: Økland forsvunnet helt ut av kampen.

36 min: Mostue nærme ny scoring. Font angrep av Skedsmo. Wang  spiller til Mostue som avslutter like utenfor Rusinas venstre stolpe.

Flisa - Hauerseter 1-1 nå. Spilt i 48 min der. Tore Andreas Gundersen scoret.

40 min: Langerud roter. Trøen avslutter rett på keeper.

42 min: Trøen forbi to mann, men innlegget for dårlig.

43 min: Bra raid av Gawecki. Trøen legger igjen til Økland - han skyter utenfor.

45 min: Vakkert angrep av Turn. Ruller rundt med Skedsmo. Gawecki avslutter høyt over på en god sjanse.

Pause.

Flisa opp i 2-1. Thaqi scoret.

Izettle funker ikke. Får ikke pølse her nå.

Ekstraomganger i FUVO-Skjetten.

Vi er igang.

46 min: Wang header over. Den burde han fått mer ut av.

Jeg sa til Heiberg i FUVO at hvis jeg reiser så blir det garantert action på Opakermoen - og det ble det!

48 min: Teksum spilles igjennom - offside.

52 min: Trøen vrir og vender. Skuddet går langt over.

54 min: 2-1 Gawecki. Fantastisk angrep av Turn. Økland spiller ut til Trøen på høyre. Han slår et herlig innlegg som Gawecki header i mål.

3-1 til Flisa over Hauerseter. Gundersen igjen.

56 min: Trøen løper seg fri. Keeper meget godt ute og redder.

Åpnet seg mer opp nå. Skedsmo står høyere, og gir mye bakrom til Turn.

60 min: Frispark til Skedmo på 20 meter.
Godt frispark men redningen enda bedre av Rusina.

62 min: 2-2 Selvmål. Langerud header etter et frispark. Treffer en Turn-spiller og i mål.

FUVO går opp til 4-3 mot Skjetten.

Kristengård roter det nesten til. Heldigvis for han når ikke Wang ballen.

66 min: Gawecki går innover. Venstrebein-skuddet går over.

Flisa vant 3-1.

Gult på Rustadbakken. Kjefter på dommer.

Gult på Nordlie. Altfor sein inn i Stovner.

71 min: Stovner med skudd fra 22 meter. Keepermat.

Ja, nå funker izettle ja. Noen som kjøper pølse i lompe to ganger til meg?

72 min: 3-2 Halvorsen. Oj oj oj, for en scoring. Halvorsen kliner til fra 20 meter og i tverrliggeren og inn.

Solberg inn for Teksum for Turn.

Kristiansen inn for Stovner hos Skedsmo.

75 min: Turn-fansen jubler, men skuddet til Solberg gikk like utenfor.

Bjerkenes inn for Davies hos Skedsmo.

FUVO opp i 5-3 mot Skjetten. Spilt i 117 min.

Herlig takling av Tran. God crosser etterpå til Gawecki. Innkast til slutt.

81 min: Shurdhiqi inn for Åretun.

Kristengård klart seg meget bra mot Mostue i andreomgangen.

84 min: 4-2 Trøen. River seg løs på venstresiden og banker ballen vis keeper og i mål.

Shurdhiqi takler Edvardsen hardt. Frispark, men Edvardsen er forbanna. Turns spillere roer han ned.

86 min: Gawecki skyter over. Fin mulighet.

Go, Piotr, go - dagens mest brukte rop.

88 min: Langerud header rett på keeper.

FUVO vant 5-3 og videre.

Magnus Kolbjørnsrud inn for Trøen.

Det er så kaldt. Blås av da :-).

Kristiansen på Skedsmo før gult. Kjefting på dommer.

SLUTT!

Da takker jeg for følget i kveld. En herlig kveld med fotball. Saker kommer i kveld. Må bare komme meg hjem til Aurskog først.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar