søndag 10. april 2016

Det enkle valget – bloggen flytter

Om en uke har bloggen 2-årsjubileum. Disse to årene har vært helt utrolige. Over 40 000 unike brukere har vært på bloggen, og det er jevnt over 8000 brukere innom hver måned – og tallene stiger hele veien. Nå flytter jeg til www.indre.no/lokalfotballen.


Med to år på samme plattform, og på en måte liten utvikling, har jeg nå en stor nyhet.

Fra og med mandag kommer bloggen til å flytte på seg. Den flyttes til min kjære lokalavis Indre Akershus Blad. Etter en lang tid med samtaler og diskusjoner ble vi enige. Mest fordi jeg måtte gå noen runder med meg selv. Jeg trenger å videreutvikle bloggen, pluss at jeg på sikt var nødt til å få litt inntekter. Nå får jeg videreutvikling i et fagmiljø, og jeg får inn noen få kroner så det er litt enklere å forsvare på hjemmebane.

Ansvarlig redaktør og daglig leder Arne Henrik Vestreng i Indre Akershus Blad er glad for at en avtale er i boks.

– Indre Akershus Blad ønsker å ta nye steg på digitale plattformer. Lokalfotballen tilbyr blant annet direkteoverføring av fotballkamper med våre lokale lag, bilder, videoer og mye mer som våre lesere får tilgang til. Samtidig er det viktig å understreke at den lokale fotballen blir med videre i papiravisa. Leserne får et bredere og bedre tilbud, sier Vestreng.

Alt er gratis til og med i sommer
I tillegg får jeg være med på å utvikle Indre Akershus Blad sin digitale satsing. Materialet blir eksklusivt kun for Indre, og hele våren og sommeren blir bloggen åpen for alle. På sikt kommer Indre til å ønske avkastning på investeringen sin, og som snart alle burde forstå så er heller ikke journalistikk gratis. Det vil bli noe testing med Indre+, men akkurat nå vet jeg ikke omfanget.

Avtalen mellom Indre Akershus Blad og meg er veldig enkel. Jeg skal holde på som før, og ikke fått noen føringer. Det er veldig viktig for meg. Det kommer fortsatt til å bli mine meninger i bloggen, men jeg følger selvfølgelig Indres etiske retningslinjer pluss Vær varsom-plakaten.

Jeg vil takke for all støtte, fotballprater, krangling, latter og innspill. Jeg håper at dere alle blir med videre på www.indre.no/lokalfotballen.


Følg Lokalfotballen på sosiale medier:


PS! Denne siden kommer til å bli værende, fordi det er mye fin historie her. Jeg flytter bare over de viktigste sakene nå i første omgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar